Gabriëlle in Wenen

De eerste daagjes in Wenen

Lieve allemaal,

Even een berichtje vanuitde Mc Donalds haha! Bereid je maar voor, want ik heb een beetje veel geschrevenover de afgelopen dagen (tja, wat moet je anders zonder wifi in je kamer en jealleen een leesboek en een puzzelboekje hebt). Maar ik ben hier nu onderhand al4 dagen en begin me steeds een beetje meer thuis te voelen.

Donderdag ging de wekkerheel vroeg en waren we al vroeg op Schiphol. Mijn ouders, zusje, opa en oma enSanne gingen mee en dat vond ik heel erg leuk! Nadat mijn koffer ingecheckt was(hij was qua gewicht net goed!) iedereen een dikke knuffel gegeven en toen doorde poortjes heen, wat ook mega lang duurde omdat schoenen uitmoesten en ik eenaantal dingen was vergeten uit mijn handbagage te halen (haha oeps). Daarnakwamen de spanningen toch echt wel een beetje op, want nu was het écht! Devlucht ging goed en we kwamen rond half 12 aan in Wenen. Ik zat wel een beetjein spanning, want ik zou opgehaald worden door mijn buddy, alleen had ik niksgehoord van haar, dus hoopte dat er iemand zou staan. Gelukkig is dat allemaalgoedgekomen en stond er iemand met een blaadje met mijn naam op mij te wachten.Mijn buddy is echt superaardig! Ook was er nog een ander meisje uit Finland,die ook die ochtend aankwam op het vliegveld en ook net als mij dezelfde buddyheeft. Ook zij was super aardig en we hebben de hele tijd gepraat in de treinen bus op weg naar haar studentenwoning, want onze buddy ging mee naar onzekamer om even wat dingen uit te leggen en de checklist of alles aanwezig was afte gaan. Toen we het Finse meisje hadden afgezet gingen we naar mijn kamer toe.Ik woon in een mega studentencomplex met 16 verdiepingen. Je hebt er perverdieping een gang met allemaal deuren waarachter iedere deur 2 kamers zitten.Je zit in een soort unit (zo staat het in ieder geval beschreven in het contract)met 2 of 3 andere personen en je hebt per unit een koelkast, wasbak, badkamer, enwat kastjes. Dat is wel fijn want je hebt een eigen badkamer (die je met maar 1of 2 anderen moet delen) en verderop op de gang zitten 2 keukens waarin je kankoken. Mijn kamer hier is best groot. Ik heb het idee dat het eerst eentweepersoonskamer was, want er hangen 2 keer zoveel kasten als wat ik hadgezien op de site en op de gang van onze unit staan 3 kledingkasten, 1 voor deandere kamer en 2 met mijn kamernummer erop. Vind ik op zich niet zo erg hoor;-) Kan ik lekker veel spullen kwijt, haha! Ook heb ik donderdag evenboodschappen gedaan en ben ik op tijd naar bed gegaan, want ik was onwijs moevan alle indrukken en de reis.

Vrijdag heb ik nog meerboodschappen gedaan en ben ik ook naar de Ikea geweest om wat spullen te kopenom mijn kamer een beetje leuker te maken. Ook nog wat handige spullen gekocht,want er was natuurlijk helemaal niks in mijn kamer, dus bestek, pannen en datsoort dingen waren nog allemaal nodig en gelukkig bestaat er de Ikea waar hetallemaal niet zo duur is J Dus met een grotetas vol met spullen de bus en de metro weer in naar huis, maar mijn kamer zieter nu veel leuker uit! (Nog wel erg leeg, want ik heb zo ontzettend veelkastjes en niet zo veel spullen, dus tja…) Ook had ik vandaag een wifi-routergekocht, want je hebt hier dus geen wifi. Wel een internetaansluiting waar jerouter op aan kan sluiten. Wil ik dat ding ’s avonds installeren kom ikerachter dat je eerst je laptop moet registreren bij het computerlokaal, diedus alleen doordeweeks in de avond open is… Dus ik moet wachten totmaandagavond om mijn laptop te registreren en dan op wifi te kunnen in mijneigen kamer…

En zaterdag heb ik veelboodschappen gedaan voor de komende dagen en ook even eten gekocht wat ik kankoken. En ik ben ook vandaag half Wenen doorgereisd met de metro, gewoon in eenmetro stappen en kijken waar je uitkomt. Maar wat zijn die metro’s hier handigzeg! Dus lekker de hele dag beetje rondgelopen en wat foto’s gemaakt. Niet echttoeristische dingen bezocht maar ik denk dat dat wel komt de komende tijd!

Ik vond de eerste nachtwel erg lastig, want dan komt toch echt dat besef dat je hier woont voor bijna5 maanden. Dat je je familie, vrienden, huisdieren, je eigen huis een langetijd niet ziet. En als je dan ook geen wifi hebt, kun je ook niet even appenmet je vrienden en je kun niet even fijn een filmpje op netflix kijken en benje echt alleen in een kamer in Wenen, waar je niemand kent. Maar nu voelt hetal minder erg en ik hoop als mijn wifi het maandag doet (als ik daar tijd voorheb want er staat wel wat op de planning voor maandagavond in hetintroductieprogramma) ik weer lekker kan appen met iedereen! En dan kan ik ookeindelijk weer wat doen voor school, want daar moet nog zat voor gebeuren, maarje kan amper wat doen omdat alles op internet staat…

En morgen begint deintroductieweek, waar ik onwijs veel zin in heb! Een beetje contact maken metmensen en nieuwe mensen leren kennen. En ik hoop dat er in de komende tijdiemand bij mij komt wonen in de unit in de andere kamer. Het is wel fijn hoor,dat je alles voor jezelf hebt, maar het lijkt me wel een stuk gezelliger als eriemand zit in de kamer naast me die je regelmatig voorbij ziet lopen en waar jedan een praatje mee kan maken of in de avond samen mee kan koken of eenspelletje mee kan doen. Maar ik heb in ieder geval veel zin in de komende tijden ben heel erg benieuwd naar alle mensen uit de erasmusgroep en naar de vakkenen al het andere!

Liefs,

Gabrielle

Reacties

Reacties

Petra Borgmann

Hey lieffie,
Fijn om zo uitgebreid iets van je te horen. Vanaf morgen gaat t echt gebeuren en dat je dan hopelijk wifi hebt (zou wel fijn zijn) veel succes de komende dagen met de intro.
Liefs, mama xx

Marienke

Stoere meid, zo in je uppie alles regelen en doen! Het gaat allemaal goed komen, veel plezier met de introductieweek en succes met de wifi aansluiten.
Wel onwijs leuk om dat allemaal zo te lezen????????

Christine

Als ik zo je bericht lees, ben ik wel een beetje jaloers op je hoor! Zodra je WiFi hebt komen de eerste foto's, toch?

Marion

Stoer hoor enne ik blijf je volgen. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!