Gabriëlle in Wenen

Weekendje Budapest

Hoi allemaal!

Boedapest was geweldig!We hebben echt een ontzettend leuk weekend gehad met zn allen. Zaterdagochtendging de wekken al om 5.30u want het was nog wel even in de bus naar de plekwaar de bus naar Boedapest zou vertrekken. Het was wel een lange busreis (4,5uur) maar je had tv schermpjes met films in de bus en kreeg gratis warmedranken J (en dat voor een super goedkope maatschappij!).We hebben heel veel mooie gebouwen gezien, de heuvels opgeklommen en genotenvan een prachtig uitzicht en natuurlijk heeeel veel fotos gemaakt J We hebben ook heel veel gelopen, meer dan 30km,maar daardoor wel veel van de stad gezien. Het eten is ook echt goedkoop daar!We hebben een keer een 3-gangenmenu gehad voor minder dan 10 euro. En de mensenwaarmee ik gegaan ben waren ook echt allemaal zo ontzettend leuk, het lijktalsof we elkaar al veel langer kennen dan 1 week. We zijn ook naar een heleleuke pub geweest, die was echt mega en had allemaal leuke lichtjes enversieringen. Toen we daar weggingen (denk rond 1 uur/half 2) wilden we nogeven langs het parlementsgebouw, want een aantal hadden die nog niet gezien entoen ik een aantal uur ervoor was geweest was het gebouw super mooi verlicht enwas alles super mooi met alle lampjes en lichtjes. Maar toen we daar kwamen wasalles helemaal donker L Toen wegisteravond na de lange busreis weer terug waren (ik heb wel weer fijn eenfilmpje gekeken) was ik ook wel echt heel moe. Ik ging eerst even de foto’suitzoeken en daarna lekker naar bed.

Ook zouden er gisterenschilders komen om mijn kamer te verven, want er hing een blaadje op mijn deurdat ze zouden komen. Ik dacht dus dat het gisteren (maandag) was, en dat had ikbest fijn gevonden want dan zou ik er toch niet zijn. Maar nu kwam ik er gisteravondachter dat ze dus vandaag de 28e zouden komen… Tussen 7.00u en16.00u. Maar het is mijn vrije dag vandaag en wilde graag een beetje uitslapenna het drukke weekend, maar toch maar mijn wekker om 8.00u gezet zodat er nietopeens mannen in mijn kamer zouden staan en ik lag te slapen. Maar ze stondendus al om 7.00u voor mijn deur… Ze klopten eerst op de deur, dat was wel fijn,maar eerst hoorde ik het niet, en toen ik het wel hoorde stonden ze al voor dedeur van mijn slaapkamer en deed ik de deur open toen ik nog half sliep haha! Gelukkigkreeg ik nog wel even tijd om me op te frissen en om te kleden (oke, het warenmaar 15 minuten, maar beter dan niks). En nu zit ik dan even in de keuken watop facebook te kijken en maar netflix kijken, want ze zijn dan nu wel klaar metverven, maar het stinkt ontzettend, dus weer terug mn bed in om te slapen heeftook geen zin… Maar als je het positief bekijkt ben ik wel een keer vroeg mijnbed uit en heb ik wat aan de hele dag! Maar helaas heb ik pas om 10.30uafgesproken op school om wat dingen te printen, want iedereen wilde graaguitslapen na het weekend.

Vandaag heb ik het planom nadat we de dingen hebben uitgeprint op school voor stage nog naar de marktte gaan om wat fruit te halen en ook willen we nog naar de sportwinkel om watsportkleding te kopen (want ik heb al mijn sportshirts thuis laten liggen, enopsturen duurt lang), want we willen graag samen gaan hardlopen hier in eenmooi park (of bij de tuinen bij de kastelen).

Ik mis Nederland opzichniet heel erg, ik kan appen op skypen met vrienden en familie dus dat is welecht fijn! Maar ik mis het eten wel… Mijn favoriete chips (wokkels) is alweerop (mama had 2 zakken opgestuurd in het pakketje van vorige week). Oh en ik misook heel erg mijn K3-hartjes chips L Mijn stroopwafels heb ik samen metde Boedapestgroep opgegeten… (Dus als iemand zin heeft om 15 zakken chips en 15pakken stroopwafels op te sturen, of zo een grote voorraad voor de komende 4maanden, mag dat ;-p) Maar voor de rest is het eten hier prima hoor!

Ik vind het zo leuk om almijn ervaring hier met jullie in Nederland te delen. Ik vind het leuk om zoalles op te schrijven, want dan kan ik dat later ook weer teruglezen en weet ikwat ik allemaal gedaan heb J

Liefs uit Wenen!

Reacties

Reacties

janboo

Was een hele belevenis meid maar was de moeite waard merk ik dat alles goedkoop was dat was in
Onze tijd ook hoor wij hebben gegeten voor die tijd voor 6.50 mark he met bier er bij
Heb toen ook veel gezien was zomer toen warm reden daar ook koets met paard ervoor kon mee
Rond rijden
Maar meid alles was moeite waard toppie ????????fijne dag verder tot dan

doris

bedankt voor het hele mooie verslag ,zo blijven we op de hoogte, van het reilen,en zijlen,daar in wenen ,en met de fotos krijg ik het gevoel,dat ik erbij was,geniet de tijd in Wenen ,hel veel plezier

Petra

Haha dat pakketje kan geregeld worden. Alleen hebben ze in Wenen nog veel lekkerder dingen. Heb je al Apfelstudel of Kaiserschmarren gegeten????? Lieffie veel plezier daar.. en als ik dat zo lees gaat dat wel lukken ????

Opa Joop

Hoi Gabriëlle als ik het zo lees is het een geslaagde reis geweest en daar kun je weer even op teren maar morgen begint het feest pas echt de eerst stage dag Opa wenst heel veel succes groetjes Opa

jantje roos

dat gaat wel goed daar met jou , leuk hoor zo mee te leven

Sabine

hoi Gabrielle, wat goed om te lezen, dat je je draai een beetje kunt vinden. in plaats van wokkels hebben ze in Wenen heeeeel veeeel andere lekkere dingen ;) Sacher Torte al geprobeerd? Of Wiener Schnitzel? Al die heerlijke gerechten auf dem Naschmarkt?
veel plezier met de Erasmusgroep en op de school met de kinderen! Dat komt helemaal goed.
veel groeten, Sabine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!