Gabriëlle in Wenen

Bridgejumping, lesgeven en nog steeds volop genieten :-)

Ik had hier dus al een heel verhaal getypt maar die was plots helemaal weg.... :-( Dus we proberen het maar opnieuw! #positiefblijven

Lieve allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven, maar ik doe heel veel dingen en daardoor schiet het er een beetje bij in! Ik doe vanalles en daardoor vergeet ik ook wel eens wat ik ookalweer twee weken geleden gedaan heb, haha! Dus ik ga mijn best doen om het zo een beetje allemaal op te schrijven. En ik wil ook even zeggen dat alle berichtjes, appjes en reacties op mijn blog echt ontzettend leuk vind! Ik weet alleen niet zo goed hoe ik kan (met een persoonlijke reactie, ipv een algemene reactie) reageren op de reacties (ik ben denk blond ofzo?), maar ik lees alles en vind het echt heel leuk!

Oke, nu verder waar ik vorige keer gebleven was. Ik heb de afgelopen weken heel veel gedaan. Zo ben ik vorige week wezen schaatsen met een deel van de erasmusgroep bij de Wiener Eistraum. En oh wat was dat leuk zeg! In het donker en allemaal lichtjes, een mega schaatsbaan, leuke mensen en natuurlijk het Rathaus! We waren op woensdagavond gegaan en we vonden het zo leuk dat we afgelopen zondag nog een keer geweest zijn. Het was die avond gratis omdat het de laatste dag was dat die er was en ook die avond was weer onwijs leuk! Om even te blijven hangen in het sportieve, ik heb me aangemeld voor 2 sportcursussen! Ja, ik en sport (kuchkuch), maar je moet toch iets doen om in beweging te blijven als je niet je fiets hebt hier (laten we maar niet bedenken dat ik thuis ook amper fiets haha!). Maar ik heb me aangemeld voor een fitnesskurs en een danskurs (American Jazz, jazz/modern/streetdance). Deze lessen worden aangeboden vanuit de USI (iets van sportuniversiteit) en je krijgt er veel korting mee als student. Ik ben vorige week gestart en vind het echt heel leuk! Toen ik zag dat ze ook danslessen aanboden, begon het toch wel weer een beetje te kriebelen dus ben ik dat maar gaan doen ;-) En het is wel een beetje anders en de termen zijn natuurlijk ook allemaal in het Duits, maar ik vind het echt weer heel leuk en heb er de eerste 2x ook weer echt plezier in gehad! En fitness doe ik samen met een vriendin uit de erasmusgroep.

Afgelopen had ik ook spontaan een tripje geboekt naar Bratislava. Deze werd georganiseerd door de ESN en twee vrienden hadden zich daar al voor aangemeld. Dus vorige week dinsdag aangemeld en afgelopen weekend was het al. Het was echt twee hele leuke dagen! Een tour gedaan door de stad en alle mooie gebouwtjes gezien en natuurlijk het mooie uitzicht vanaf het kasteel. En ook heb ik iets mega engs gedaan, ik ben namelijk van een brug afgesprongen! Wel met een touw natuurlijk, maar wat was dat gaaf zeg! Ik vond het de laatste minuten voordat ik ging echt super eng en was ik mega zenuwachtig, want zo een brug is toch best wel hoog en je zit alleen maar aan een touwtje vast en er is alleen maar water onder je. Maar toen ik eenmaal gesprongen was viel het eigenlijk heel erg mee, vooral de sprong was echt heel gaaf! En dat je daarna zwaaide aan een touw was minder eng. Ook tijdens deze trip weer allemaal leuke nieuwe mensen leren kennen.


School ging natuurlijk gewoon door, en dat gaat wel zijn gangetje. We hebben ook de eerste Deutschkurs gehad en de eerste les moesten we onszelf voorstellen (in het Duits, maar dat is logisch) en ook moesten we onszelf indelen op niveau, je moest je naam op de plek zetten waarvan je dacht dat je qua niveau bent. En daarna moesten we een toets maken en werden we de les erop ingedeeld op niveau. De groep waar ik inzit is wel heel leuk en ook fijn dat je gewoon de hele les in het Duits hebt. De andere lessen waren ook prima de afgelopen week. En we zijn gisteren op excursie geweest naar het Technische Museum hier in Wenen en dat was opzich wel interessant, maar niet een museum waar ik uit mezelf heen zou gaan. En morgen gaan we weer op excursie (nouja voor zover je het een excursie kan noemen, want het zit gewoon in onze school). Ook heb ik gisteren mijn eerste echte les op stage gegeven! We (want ik deed het samen met een klasgenootje) gaven de les aan een 1e klas van de NMS (kids zijn 10/11 jaar oud). We moesten lesgeven over Satzzeichen/arten en dan in combinatie met sprookjes. Het was wel echt totaal anders dan in NL! Sowieso voelt het heel ongemakkelijk als de leerlingen mij mevrouw Borgmann noemen (ik kan daar maar niet aan wennen!) en dat de leerlingen opstaan het begin van de les en dat je dus ook moet zeggen dat ze weer mogen gaan zitten, want anders blijven ze staan (dat wisten we dus niet de eerste les). En als je wilt dat ze stil zijn en je de aandacht wilt hebben moet je op een bel drukken. Oh en dat heb je nog het krijtbord... Dat is echt een vak apart, met een krijtje schrijven, haha! Bij de ene klas hebben we een digibord en kunnen we alles daarop laten zien, zo ook de grammatica uitleg die ze over moeten schrijven, maar bij de andere klas hebben we alleen een krijtbord, dus heb ik alles op moeten schrijven. Ik kon mijn hand een uur erna nog voelen... Oke, nee grapje, maar zwaar was het wel haha! Maar de 2 lessen gingen echt wel goed voor de eerste keer! Volgende week geven we nog een les samen en daar heb ik wel weer zin in!

Ook ben ik afgelopen week weer naar de Ikea geweest (ja, alwéér, want ik had weer eens wat laten vallen en ik wilde nog wat dingetjes voor mijn kamer) en wat leuke dingen gekocht. Mijn kamer is echt heel leuk nu, met allemaal leuke dingetjes, echt heel gezellig! En ook hebben we vandaag weer een paar volgende tripjes geboekt. We gaan in de paasvakantie naar Praag met een aantal mensen en aan het einde van het semester nog een paar dagen naar Kroatië :-)

En afgelopen week realiseerde ik ook dat er nu al gewoon 1 maand (aahhh!) opzit van mijn verblijf hier! En dat betekend dat ik er nog 3,5 maand ben, maar als de eerste maand al zo snel ging, hoe zit het dan met de komende maanden? Het is nog steeds geweldig hier en het voelt gewoon echt als thuis op een of andere manier, met mijn eigen kamertje, nieuwe vrienden en een prachtig mooie stad en omgeving :)

Oh, en het weer hier is echt super! Vaak schijnt de zon en het is gelukkig niet vaak mega koud, ookal kan het wel veel verschillen per dag (gisteren was het bijvoorbeeld heel koud, maar vandaag weer super lekker weer). Gelukkig weinig regen, dus we hebben niets te klagen met het weer hier! Morgen word het ook weer lekker weer, rond de 20 graden :)

xxxx Gabrielle

PS: Ik heb ontdekt hoe je foto's kan toevoegen hier op mn blog, dus als je onder het kopje foto's kijkt zie je een aantal fotos - voor de mensen die mij niet op Facebook hebben, maar toch wat foto's willen zien!

Reacties

Reacties

Petra

Het is daar heerlijk genieten, als ik t zo lees. En zoals je t zelf al schrijft...de tijd vliegt. Geniet van al t moois, de leuke mensen om je heen, de leuke dingen die jullie doen. Kijk alweer uit naar je volgende blog xx

janboo

Hoi gabriëlle
Fijn dat je weer een stukje schrijft da's gezellig ,je heb zeker al maand om en ongemerkt dat is teken dat je het naar je zin heb.
verder fijn die uit stapjes je word nog op school in gewerkt moet ook daar ben je voor daar toch
Alle dingen die je daar doet is heel leuk met de and een
Af en toe hoor en zie ik je is fijn meid maar is wel leuk tussen door????????
De dagen gaan weer verder je ben druk is goed en je heb veel mensen om je heen
Vermaak je en tot volgende brief tot dan ???????????????????? opa groetjes????????

doris

Mooi om weer wat te lezen ,hoe je daar leeft ,jullie genieten daar met volle teugen ,gelijk heb je ,ik verheug mee iedere keer weer als er en bericht of foto,s van jou verschijnen,nou geniet zo lang het kan,heel veel plezier met je studie.

Opa Joop

Ik heb je verhaal gelezen kun je het allemaal nog bij benen
het is een en al plezier maar het was weer een prachtig verhaal
om te lezen groetjes van Opa en geniet van alle dingen die je nog gaat doen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!