Gabriëlle in Wenen

Zon, ijsjes + 1 maand langer in Wenen

Lieve allemaal,

Alweer een tijdje terug dat ikwas geschreven heb, maar ik probeer echt iedere week iets te plaatsen hier,omdat ik anders van alles vergeet en ik het ook wel leuk vind om terug tekijken op de afgelopen dagen.

Zaterdag 18 Maart ben ik samen met Bea naar het concert van Lukas Graham geweest! Ik had mijn kaartje al lang voordat ik naar Wenen vertrok gekocht en Bea wilde ook heel graag, dus gingen we gezellig samen! We stonden helemaal vooraan en het was zo een onwijs tof concert! En dat weekend, op de zondag zijn we in de avond met een groepje doorde stad gewandelt in het donker :) Langs het operahuis gelopen en alle mooie gebouwen met alle lichtjes bezocht. Wat is Wenen toch mooi in de nacht! Diezelfde week ben ik met Baukje nog naar de opera geweest. We hebben toen geen voorstelling bezocht, maar we hadden een rondleiding in het gebouw en ik wil erzeker nog heen voor een voorstelling!

Afgelopen vrijdag was het nationale pannenkoekendag en dat hebben we natuurlijk ook even gevierd hier ;-) We hadden al sowieso het plan om samen te koken, maar toen ik zag dat het pannenkoekendag was leek het me wel een leuk idee om dat te eten, dus ook gelijk maar de rest die zou komen die avond uitgenodigd. Dus hebben Simon en ik pannenkoeken gebakken (nouja dat was het plan, maar uiteindelijk heeft Anouk meer gedaan dan ik omdat ik het geduld er niet voor had haha!) en zaten we met zn elven in de keuken. Echt, de vrijdagavonden zijn vaak zo gezellig! In de avond spreken we vaak af met een groepje en daarna gaan we met zn allen uit en het nachtleven van Wenen is best wel leuk!

Het weer is hier trouwens op dit moment echt super mooi! Zo ben ik afgelopen zondag met Colleen naar het Kunsthistorisches Museum geweest. Dat is echt wel een leuk museum en er is zoveel te zien, zo veel verschillende kamers met allemaal schilderijen en andere dingen! Oh en de plafonds en versieringen en architectuur is zo ontzettend mooi! Ik vind het museum vanbinnen bijna nog mooier dan het operahuis. En ik heb zo veel geluk dat ik dus nog 18 ben en ik in veel museum gratis naar binnen kan :-) En na het museum zijn we met een koffie in de Volksgarten gaan zitten voor een tijdje en hebben we genoten van de zon en gezellig gekletst. En ook vandaag hebben we van het mooie weer genoten. Ik had dinsdagochtend eerst een vriendin helpen verhuizen met al haar spullen naar een ander studentenheim (had ik gelijk een reden om op tijd op te staan) en daarna ben ik naar school gegaan om te werken aan heel veel schoolopdrachten. Volgende week vrijdag zijn de deadlines voor de HU waar ik nog het een en ander voor moet doen en ook moet ik een aantal opdrachten maken voor de vakken hier. En omdat het zulk mooi weer was zijn we (Baukje, Colleen, Anisha en Bea) na school, rond een uurtje of half 5 naar de stad gegaan en hebben we daar voor een paar uur met een ijsje in het Stadtpark gezeten en genoten van het heerlijke weer! Dinsdag was het 21 graden! En tot een uurtje of 7 was het prima te doen in de zon, zonder jas :-) Je kan mij niet blijer maken dan dit! Warme temperaturen, de eerste bloesems, vrienden, ijs en Wenen, klinkt als perfectie, right? En komend weekend wordt het hier ook weer echt super lekker weer! Van vrijdag tot zondag 22 (!) graden! Ook heb ik gister maar een zonnebril gekocht, want die heb ik wel echt nodig deze dagen en ik was zo stom geweest om die niet mee te nemen vanuit Nederland en omdat morgen ook weer zulk lekker weer word zijn we van plan om na school ergens in een park te gaan zitten.

Ook school hier vind ik nog steeds wel leuk, al merk ik wel nu ik hier vaker lesgeef op stage dat de Nederlandse klassen, de manier waarop op de scholen in NL lesgegeven word fijner vind en beter bij mij vind passen. Het is hier zo totaal anders! Wel interessant hoor maar gewoon anders. En de Seminaren hier zijn ook nog steeds prima! De ene les vind ik leuker dan de andere, maar dat heb ik in NL ook. Ik vind de Deutschkurs hier echt wel leuk, en dat is ook echt de enige les waarin er volledig Duits gesproken word (wat op zich ook wel logisch is) en waar ik dus mijn Duits kan oefenen, net zoals op stage. Ik merk wel dat mijn Duits beter word, want we moeten iedere week een essay schrijven en grammatica opdrachten maken, maar ergens vind ik het wel jammer dat zo weinig mensen waarmee ik omga, Duits spreken en dat ik eigenlijk geen native German speakers ken hier. Maar buiten dat, ik praat wel steeds makkelijker :) Ook mijn Engels is een heel stuk beter geworden. Waar ik eerst in het begin vaak naar woorden moest zoeken, praat ik nu veel vlotter (Ik kan eindelijk fatsoenlijk Engels hahaha!).

Ik heb hier trouwens ook heel veel excursies, bijna iedere week wel 1. Zo gaan we komende vrijdag naar een Europese school in Wenen om daar te kijken hoe het daar gaat, als onderdeel van het vak Gemeinsam Lernen, waar je kennis maakt met Europese klassen. En gisteren ben ik naar een Ballroomdanceclass geweest! Ik en 3 anderen uit de groep hadden ons vorige week opgegeven, want het is toch wel leuk om de Weense wals te kunnen nu ik hier ben! En het was echt onwijs leuk, heel veel gelachen en we deden het niet eens zo slecht haha!

Het is hier dus nogsteeds heel erg leuk! (oke, dat vertel ik eigenlijk iedere keer, maar het is gewoon waar haha) Alleen ik denk wel dat ik 10 kilo zwaarder thuis ga komen, want tja het eten is een dingetje haha! Want hoe makkelijk is het om als je op weg naar huis bent rond etenstijd (of omdat je gelijk door moet naar ergens anders) even een Mc Donalds te pakken of even naar dat o zo lekkere pakistaanse restaurant te gaan of als je midden in de nacht weer naar de Mac gaat hahahah!

En misschien is dit ook wel leuk om even te vertellen, ik kom niet naar huis op 1 juli. Ik heb namelijk besloten om 3 weken langer te blijven en de dag dat ik terug naar NL kom is nu 22 juli. Ik vind het gewoon zo leuk hier, dat ik eigenlijk helemaal niet naar huis wil. En in die maand zijn 3 andere vriendinnen er ook nog steeds, dus dat komt wel goed! Dus, als iemand zin heeft om in de zomervakantie Wenen te bezoeken is die welkom! ;-) (en ook als iemand buiten de zomervakantie naar wenen wilt komen is die welkom!)


Liefs <3


Reacties

Reacties

janboo

Hoi gabriëlle
Merk intussen dat eigenlijk alles je goed bevald over niks geen negatieve dingen dat is erg fijn met alleen denk dat je af en toe toch bed uit moet
Maar ja daar zijn je vak genoten er ook die kloppen wel of bellen wel
Maar alles gaat toch in goeie harmonie dat is belang rijk
Dus meid fijn weer wat te lezen van je leven in austria ga gewoon door meid gaat lekker.
Verder geen nieuws was net met oma ook???????????? eten groetjes janbo ??????????????????

doris

Hallo .wat heb ik weer genoten van jou verhaal heel mooi .dat vind ik super leuk van jou ,dat je ons op die manier op de hoogte houd.ik wens je nog veel mooi weer, en onwijs gezellige tijd met je vrienden, liefs van mijn

Simone

Super leuk chick!! Veeel plezier nog ik hoor al je verhalen wel! ????????????????

Jantje

hoi Gabrielle leuk verhaal weer, vind mama en papa dat goed dat je langer weg blijft? tellen die de dagen niet dat ze je in hun armen kunnen sluiten, daar moet nu weer 3 weken bij. oei oei. genieten maar he , ook nu zullen de weken snelos zijn, groetjes uit een zonovergoten m
Middelharnis

Petra

Jaja, wrijf t ons maar lekker in, dat t zo leuk is daar in Wenen. Haha..maarre..wij hebben hier ook ijsjes hoor, en mooi weer, en leuke mensen om ons heen..
Nee hoor lieffie is maar gekkigheid... geniet maar lekker van alles.. en t is helemaal niet erg dat je langer blijft. Lekker genieten. Voordat je t weet zit je weer in Nederland, en kan je terugkijken op een hele mooie tijd. Maar....dat is t nog lang niet..je hebt gelukkig nog een hele tijd. Dikke kus xx

Marian

Was ik ook maar 18, jaloers makend al die leuke verhalen.

Opa Joop

Hoi Gabriëlle ik heb je verhaal gelezen ben toch blij op deze manier
op de hoogte zijn met jouw doen en laten in Wenen drie weken erbij
wat een verassing ik vond het erg leuk je op WhatsApp gezien te hebben
veel plezier in Wenen en een goede studie tijd Groetjes Opa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!