Gabriëlle in Wenen

Allemaal citytrips en geblokkeerd van het internet...

Lieve allemaal,

Alweer bijna 2 weken geleden dat ik wat geschreven heb op mijn blog. De vrijdag de 31e na mijn laatste blogpost zijn we op "excursie" geweest naar een Europäische Mittelschule ergens in Wenen. Dit is een internationale school waar kinderen van alle landen in 1 klas zitten. Wauw, wat was dit een gave ervaring zeg! We kwamen daar en als welkom hadden ze een dansje ingestudeerd en hebben ze dat voorgedragen aan ons. Eerst kregen we een kleine presentatie over wat de Europäische Mittelschule inhield en daarna deden we een soort speeddating met de kinderen. Ook hadden de kinderen een soort bingokaart waarmee ze vragen moesten stellen aan ons als studenten over vanalles en nogwat. Ook had iedereen fotos meegenomen die deden denken aan je thuisland en dat werd verteld aan elkaar. Ik heb echt zo veel verschillende verhalen gehoord en wat waren die kinderen lief zeg! Ook had ieder kind wat eten meegenomen wat typisch was voor zijn of haar land waar hij of zij vandaan kwam. Het was echt een hele inspirerende middag en ik heb echt veel bewondering voor die school en de leraren. Ze geven les met zo onwijs veel passie en de kinderen zijn zo open en zo lief. Tijdens dat we met ze praatten waren ze echt heel open en eigenlijk bijna niet verlegen. Het zou mij trouwens ook wel echt heel tof lijken om op zo een school les te mogen geven, want wauw, echt ik had er bijna geen woorden voor wat die middag met mij heeft gedaan! En aan het einde vond ik het eigenlijk super jammer om daar weer weg te gaan.

Die middag zijn we naar de opening van een strandbar gegaan aan de Donau, want het was echt heerlijk weer! Daar hebben we lekker aan het water gezeten en gezellig wat gedronken met een groep. Dat was een goed begin van het weekend! Trouwens, het hele weekend was het onwijs mooi weer, zelf tot 25 (!!) graden! Eigenlijk hebben we het hele weekend niet zo veel gedaan. Op zaterdag zijn we naar het Donauinsel geweest en hebben we daar de hele middag gezeten en op zondag zijn we naar Augarten geweest en hebben we daar ook de hele middag gezeten (wauw, verrassend haha!). Wel ben ik zondagmorgen naar het Hundertwasserhaus geweest, want dat wilde ik al een tijdje zien, en dat was best leuk! Op de zondagavond zijn we met een groepje uiteten geweest en hebben we lekker schnitzels gegeten! :) Oh wat was dat een lekker weekend zeg! Het hele weekend boven de 20 graden, super veel ijsjes gegeten en eindelijk een kleurtje op mijn gezicht gekregen :)

De rest van de week was eigenlijk normaal, lessen en stage. Maar bij stage kwam er een docent van de PH kijken bij een les die we gaven. De les ging erg goed! En de docent was ook tevreden dus dat was wel fijn :) En op vrijdag was de laatste lesdag, want we hebben Paasvakantie! We hadden een tijdje geleden al een tripje naar Praag geboekt met 15 personen. En ondanks een niet zo aardige vrouw in het hostel en mega dunne matrassen hebben we een onwijs leuk weekend gehad! We vertrokken op vrijdagavond en zijn afgelopen maandagavond teruggekomen. We hebben daar de grootste club van Praag bezocht met 5 verdiepingen, was echt heel leuk! En we hebben weer geboft met het weer, want het was super mooi! En tijdens dat weekendje hebben Anisha en ik besloten om spontaan een ander tripje te boeken voor komend weekend, want tja, het is toch vakantie! We gaan komend weekend naar Maribor (Slovenie) en Zagreb (Kroatië). We vertrekken morgen al, en blijven dan tot zaterdag ochtend in Maribor en daarna gaan we door naar Zagreb en blijven daar tot maandag middag :) Echt al super veel zin in! Ik ben denk ik bijna meer in het buitenland dan in Oostenrijk zelf haha! En er zijn nog zoveel meer plaatsen die ik wil bezoeken vanuit Wenen, zoals Krakow en Berlijn, alleen geen idee waar ik de tijd vandaan moet halen haha!

Ik zal de fotos van Praag denk ik maandagavond of dinsdag op Facebook zetten, want ik ben van het internet geblokkeerd in mijn kamer haha! We hebben een limiet per 3 dagen en ik ben daar op een of andere manier overheen gegaan gisteren en nu ben ik geblokkeerd van het internet tot vrijdagavond... Dus nu typ ik dit vanuit de Starbucks ;)

STraks ga ik nog met een paar vriendinnen naar een cafe/bakkerij om daar een Kaffee und Kuchen te doen en dan alvast mijn spullen inpakken voor de vakantie :) (oh, al het reizen loopt echt uit de hand haha!) En ik besef me nu dat ik komend weekend alweer 2 maanden in Wenen zit! De tijd gaat echt veel te snel...

Liefs uit Wenen!

Reacties

Reacties

janboo

Hoi gabriëlle
Het is fijn om weer alles bijna mee temaken goed alles op rij maar is ook een feest
Om dat allemaal te horen fijn en elke keer weer leuk.
Maar de tijd gaat nu snel meid druk voor jou maar de berichten die wij krijgen zijn mooi.
Nu komen weer drukken tijden ha ha fijn alles weer gelezen ff ik gaat weer stoppen wij gaan
Morgen met caravan naar den ham dus gaan ook op pad maar is ook Wi-Fi hoeven niets te missen.
Meid ga door met je feest ha ha) groetjes en tot dan ?????????????????????????????????
Met

Petra

Wat leuk om te lezen allemaal. Ik verheug me er al op om alles in Wenen te bekijken. Jij bent nu de kenner, dus kom maar op met de tips en de leuke tentjes... Wien...wir kommen bald. Veel plezier met alle leuke dingen en de leuke reisjes, die nog gaan komen.

Opa Joop

Ik alles weer door gelezen wat een genot om te lezen dat alles je zo goed bevalt het les geven en de uitjes die je met de groep hebt Opa wenst je nog een hele fijne tijd en plezier in Wenen .
Groetjes Opa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!