Gabriëlle in Wenen

Daar ben ik weer!

Hoi allemaal!

Het is weer even geleden dat ik wat geschreven heb op mijn blog. Ik wist wel dat ik al lang niet geschreven had, maar het is echt al super lang geleden, sorry!! Okay, het laatste was dat ik met 2 vriendinnen naar Maribor en Zagreb geweest ben voor het weekend en dat is alweer meer als 1,5 maand geleden, oops haha. Ik wilde al veel eerder wat schrijven, maar het is er totaal niet meer van gekomen, doordat papa en mama hier een week waren, Sanne was hier voor een paar dagen en nog wat meer dingen.

Laten we maar ergens weer beginnen ahhah. Okay, ik ben een weekend naar Slovenie en Kroatië geweest en dat was echt super leuk! Super mooi weer gehad, op die ene super regenachtige middag na, waarbij we middenin een park zaten haha! Die week dat we teruggekomen waren heeft het nog gesneeuwd en was het onwijs koud! Na een excursie naar het ORF centrum (wat trouwens echt heel leuk was!) was het opeens helemaal wit buiten! En uiteindelijk helemaal doorweekt thuis gekomen en toen moest ik nog super haasten, want er was wat met de metro en ik had met iemand afgesproken om uit eten te gaan. In het weekend van die week, de 22e april ben ik een dagje naar Hallstatt geweest. Wat een mooie stad is dat! Met het sprookjesachtige meer en die schattige huisjes! Die week erna (eerste week mei) zijn mijn ouders en Melissa hier voor een weekje geweest. Echt super leuk ze weer eens te zien na 2,5 maand! We hebben super veel gezien in de stad, onwijs mooi weer gehad en heerlijk genoten! Ze sliepen in een appartement heel dicht bij waar ik woon. Ook ben ik in die week samen met Melis naar het concert van Shawn Mendes geweest. Nadat ik afscheid genomen had van mijn ouders en zusje op vrijdag ben ik in de avond samen met een vriendin naar Venetië geweest voor 2 dagen. Ja, alweer een tripje haha! We vertrokken op vrijdagavond uit Wenen en kwamen daar zaterdagochtend aan en zondagavond zijn we weer teruggegaan met de bus naar Wenen en maandagochtend waren we weer om 6.30u terug. Echt een super leuk weekend gehad, maar het jammere was dat we maandag een excursie van Landeskunde hadden naar Mödling om daar te wandelen :') Na 9 uur in de bus in de nacht en amper slapen was dat wel ff zwaar haha!

Die week kwam Sanne mij ook een paar daagjes bezoeken :) We hebben ook weer veel gezien en leuke dingen gedaan en natuurlijk weer lekker bijgekletst! Zo zijn we samen naar de Leopoldsberg geweest en genoten van het uitzicht, zijn we naar de super mooie Nationalbibliothek geweest en Belvedere. Echt weer een paar super leuke dagen gehad! Nadat Sanne weg was een lekker rustig weekendje met mooi weer gehad. De week erna super veel in het ziekenhuis gezeten omdat een vriendin in het ziekenhuis lag voor een week, dus in die week niet zo heel veel bijzonders gedaan. De week daarna was eigenlijk een normale week met school, stage en avondjes kletsen in een kamer tot midden in de nacht.

Afgelopen week is het weer super goed geworden (eigenlijk de week ervoor ook al, maar nu was het echt 100 procent zomer!). We hebben super vaak in het park gezeten en op donderdagavond zijn we met een groepje naar het Wiener Sommernachtskonzert geweest in Schönbrunn. Het Sommernachtskonzert is een gratis concert in de tuinen van SChönbrunn waar de Wiener Philharmoniker speelt. Deze keer speelden ze allemaal sprookjesachtige dingen maar ook iets van Harry Potter, dus dat was wel echt heel gaaf! Op vrijdag en zaterdag zijn we op excursie naar Graz geweest en dat was ook echt heel leuk!

Deze week waren het echt tropische temperaturen (ookal is de week nog niet voorbij ahaha) met vandaag 32 graden!! Op zondag zijn we naar het zwembad geweest om te zonnen en te zwemmen en gister naar het park en vandaag zijn we naar de Donauinsel geweest en hebben we ook in de Donau gezwommen. En voor het avondeten hebben we allemaal vlees en groentjes en weggooibarbecues gekocht en hebben we bij de Donau gebarbecued! Uiteindelijk hebben we daar tot 10 uur gezeten omdat het nog steeds heel warm was. Zelfs nu om 12 uur is het nog 25 graden hier... Komende week blijft de temperatuur ook rond de 27-31 graden. Super lekker! Wat wel wat minder is is dat mijn kamer zo ontzettend warm word, net zoals een sauna haha. Hopelijk valt dat te overleven tot aan juli.

Morgen nog een excursie naar Linz voor het vak Medien, waarbij we een electronicamuseum/animatiemuseum gaan bezoeken voor een van onze opdrachten die we moeten maken, ik ben benieuwd! En komend weekend heb ik weer een ander tripje geboekt. Ik ga van vrijdagavond tot maandagavond met 2 vrienden naar Krakau en Auschwitz.

En ik zal vanaf nu proberen iets vaker een blogje te schrijven haha! Maar hier gaat het nog steeds super goed, stage gaat goed, met mijn Duits gaat het goed (zo ook mijn Engels haha), op de uni gaat het goed en ik geniet nog steeds met volle teugen. De tijd vliegt voorbij! En dan te bedenken dat ik nog iets meer als 1,5 maand hier heb... :(

Heel veel liefs uit Wenen <3


Reacties

Reacties

Petra

Wij hebben ook erg genoten van onze week in Wenen. Leuk om weer een blog van je te lezen. En ja..nu gaat t helaas heel erg hard. Geniet lekker nog even van de mooie dingen die je nog gaat doen en van de leuke mensen om je heen en succes nog de laatste weekjes school/stage.

doris

leuk weer wat te lezen.en fijn dat het goed gaat
nog veel plezier die tijd dat je daar bent
lekker genieten groetjes

Opa Joop

Eindelijk weer een blog als ik het zo lees gaat alles op rolletjes het weer en het op stap gaan ik wens je nog een fijne studie tijd en geniet van alle dingen die je nog gaat doen.
Heel veel groetjes uit 's-Hertogenbosch Opa Joop

Janboo

Meid is niet erg hoor is prima nu weer
Je heb veel ge daan en onder nomen.
Hebben op tv nog gezien en nog meer dan dat.
Maar nog beetje he gaat langzaam op maar was mooie tijd heb dat al diverse keren gehoort en gezien maar nog ff als je tijd heb moet je weer eens naar bdg ik zit
Nu in de trein met oma naar maastricht
De rose stad kijken voor dumolin.
Verder groetjes en tot next????

Bianca Jacobs

Leuk te lezen wat je allemaal doet. Geniet nog even verder. Bas zegt net dat hij je mist.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!