Gabriëlle in Wenen

De laatste maand is aangebroken....

Lieve allemaal,

Ik weet niet waarom, maar het lukt mij gewoon niet om de laatste tijd regelmatig blogs te plaatsen. Okay, eigenlijk weet ik het wel een beetje, er gebeurd gewoon niet zo heel veel nieuws meer, deadlines van allemaal opdrachten en het weer is gewoon te warm om iets te doen. Het is al de afgelopen 3 weken zo ontzettend warm, rond de 30 graden of warmer. Ik geniet wel van de warmte trouwens, gewoon heel veel zwemmen bij de Donau, zonnen en bruin worden :)

Maar laten we maar beginnen bij begin juni, want dat was de laatste keer dat ik geschreven heb hier op mijn blog. Het eerste weekend van juni ben ik met 2 vrienden naar Krakau gegaan voor 3 dagen. We hebben de eerste dag de stad bezocht en de 2e dag zijn we naar Auschwitz en birkenau geweest en dat was echt onwijs indrukwekkend! En de laatste dag hebben we langs de rivier gezeten :) Ook was het wel grappig dat we op de eerste dag in de avond na een leuke dag terugkwamen in ons hostel en terechtgekomen waren in een vrijgezellenfeest, waarmee we uiteindelijk de stad ingeweest waren.

Ook ben ik naar de Wiener Staatsoper geweest in de eerste week van juni. We zijn met zijn 5en naar het Zwanenmeer geweest en dat was echt onwijs gaaf! We hebben ons in jurkjes gehesen en het was echt een geweldige avond. We hadden niet de beste stoelen, maar konden toch nog best wat zien!

Ook hadden we weer een excursie en deze keer was die naar Rax, een plaats in de Alpen. Het was een sportieve dag, eerst met de bus naar de Alpen, daarna met de kabelbaan naar een restaurantje op de berg en daarna zijn we naar een ander restaurantje gelopen, waar we lunch gingen eten :) Daarna zijn we met de groep naar de top, naar het kruis gelopen om daar een groepsfoto te maken. Het uitzicht was geweldig daar!

Ook hebben we Anisha's verjaardag gevierd hier in Wenen. We zijn eerst voor wat drankjes naar het Museumsquartier gegaan (wat nu met dit mooie weer echt een goede plek is!) en daarna gezellig met zijn allen uit gegaan :)

En dan denk ik wel de beste trip van het semester, naar Kroatië! Ik heb 4 volle dagen daar echt genoten van het super mooie weer, de blauwe zee en hele mooie eilanden! Ik heb daar wel echt een kleurtje gekregen en ben ook helemaal tot rust gekomen. Het was een super afsluiting van het Semester :)

En ja dan het laatste stukje school... Ik heb gisteren mijn laatste les gehad. En 2 weken geleden heb ik al mijn laatste stageochtend gehad en ook heb ik al een paar cijfers terug :) Ik heb een 1 (beste cijfer hier in Oostenrijk, 5 is het slechtste) voor Medien & Informationskompetenz, waarbij we een filmpje/Hörspiel moesten maken, een 1 voor Schulpraxis (stage) en een 2 voor Deutschkurs op c1 niveau (al had ik graag een 1 gehad, maar ik had een presentatie niet gedaan omdat ik er niet was) en komende week zullen er nog wel meer cijfers komen. Ook heb ik deze week nog een aantal deadlines, zo moet ik voor Landeskunde nog een 'Werbung' over je thuisuniversiteit maken in de vorm van een poster/presentatie-achtig iets. En ik moet ook nog een portfolio maken voor Gemeinsam Lernen en ook nog een herkansingsdeadline van een opdracht van de HU... Dus niet echt een chille laatste semesterweek hier..

Voor mij is het nog 3,5 week voordat ik naar huis ga, maar wat ben ik blij dat ik toen mijn vlucht verplaatst heb naar later :) Maar nu ik dit schrijf dringt het wel tot me door dat bijna al mijn vrienden deze week weer terug naar huis gaan... Vandaag is het ook de verjaardag van een vriend dus vanavond gaan we het nog uitgebreid vieren, maar ook als afscheidsparty voor iedereen... Echt dit semester is de beste uit mijn leven denk ik!

Heel veel liefs van hier xxx

Reacties

Reacties

Petra

Je kan later terugkijken op een onwijs leuke en gave tijd in Wenen. Wat heb je veel gezien en gedaan. Geniet nog ff deze laatste weekjes en tot gauw xx

jantje

veel succes nog de laatste weken, dan weer onder de regeltjes van thuis. haha. denk wel dat het een warm welkom zal zijn bij paps en mams en je lieve zus

doris

Ik ben blij dat ik weer wat gelezen heb van je leven in Wenen. Bedankt,.je hebt ons goed op de hoogte gehouden.nog genieten van de laatste weekjes en veel plezier nog groetjes☺

Janboo

Beste gabriëlle
Aan alles komt een eind ook met dit gebeuren .
Maar kan je nog ff af reageren in deze gebeutenis
Kan je de spullen weer testen wat er uberhaubt mee naar bdg gaat
Maar je heb nog even tijd dus kan nog even te sorteren veel plezier nog
Austria vermaak je nog ff word nu die kalender dun h'
Tor een poosje

Paul

Deze tijd ga je van je leven niet meer vergeten. Heel goed dat je er alles uit gehaald hebt, en zelfs nog hebt kunnen studeren tussendoor!! ;-)
Nu komt de volgende uitdaging. Zorgen dat je je nieuwe vrienden niet uit het oog verliest. Met hen kan je alles telkens weer herbeleven.
Gelukkig ben je er volgend jaar weer op de HU. Tot volgend jaar. Nu nog even het beste uit die ruim 3 weken halen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!